7 Temmuz 2016 Perşembe

Paris Gezisi

Paris'e gitmem ani bir kararla gerçekleşti bu yüzden tamamen plansızdım. Kalacak yer gezilecek mekanlar hepsini oraya giderken yolda hallettim. Şimdi kısaca Paris'te neler yaptım anlatacağım.
     Öncelikle ben tek tek Paris'i anlatacak değilim sadece gittiğim yerlerden görmenizi istediğim şeyleri anlatacağım ve beni yaşadığım zorlukları yaşamamanız için tavsiyelerde bulunacağım.

Adım adım Paris

1. GÜN

* Brüksel'den Paris'e eurolines'ı (otobüs firması ) kullanarak geldim. Kesinlikle pişman oldum. Neden mi?
1. Otobüs diğer ulaşım yollarına göre ucuz ancak çok rahatsız ve pis.
2. Yavaş
3. Eurolines'ın saatleri değişebiliyor. Ben dönüşümü 19.30'a aldım ancak araç 22.30'da hareket etti.

* Eurolines 'ın Galieni de ki garında indim ve işte ilk soru buradan Eyfel'e nasıl giderim ? Ben 11.30 aracına yer buldum bu yüzden Paris'e geldiğimde saat 16.00 civarındaydı. Bu yüzden ilk iş Eyfel'i görmek sonra kalacak yer aramak oldu benim için :)

* Her metro istasyonun da information birimi var burada ki kızın sayesinde bilet sistemini hatta metro sistemini kolayca anladım.

Metro Bileti sistemi

- İlk gün sadece tek binişlik bilet aldım.(1.80 euro) Bir saat boyunca istediğiniz kadar basabiliyorsunuz ama ben bir saat geçtikten sonrada bastım oldu yani.
- İkinci gün önemli şöyle ki iki tip bilet var birincisi Paris merkezinde metro ulaşımı için günlük bilet alabiliyorsun. 1 gün 11.15 euro 2 gün 18.15 euro olarak gidiyor. Ben ilk günü 2 euroluk olanla geçirdim sonra ki gün information birimindeki kızın söylediği 7 euroluk mobilis kartından aldım gece yarısına kadar geçerli bu kartı kullandım tüm gün.

* Metroları çok karışık ama böyle olması iyi çünkü her yere metro var . Sadece Paris'e ilk geldiğinizde size verdikleri metro haritasını kaybetmeyin ve ona göre hareket edin yeter. Hattın resmini de ekleyeceğim.

* Galieni (m3) istasyonundan Havre Caumartin istasyonuna gelip burada 9 numaralı metro istasyonuna aktarma yaparak Trocadero durağına geldim. Bu durakta indiğinizde Eyfel uzakta tam karşınızda oluyor buradan da bir fotoğraf atacağım. Ama eğer tam Eyfelin yanında inmek isterseniz bu durakta inmeyip 6 numaralı metroya binerek Bir-Hakeim durağında inebilirsiniz.

* Eyfeli görüp üç beş fotoğraf çekildikten ve etrafın güzelliğini seyrettikten sonra geçe kalmadan hostel yada otel bulma arayışına girdim. Maalesef couchsurfing yada benzeri siteler işe yaramadı ama booking hayat kurtardı. Burada Hostel Blue Planet adlı hosteli buldum ve oraya gittim.

- Blue Planet : Gecesi 30 euro. Eğer iki kişiyseniz toplam 40 euro oluyor sanırım . Ne temiz sayılır nede pis. Kızlar ve erkekler ayrı odalarda kalıyor. Metroya çok yakın (1-2 dk).

*Hosteli ayarladığım yer Gare de Lyon'un orada. Bu yüzden akşam Place de La Bastılle de gezme fırsatım oldu. Mutlaka ama mutlaka Place des Vosges 'e gitmenizi öneriyorum. Muhteşem bir yer.
Onun dışında her tarafta çin , japon lokantası var bu vesileyle ilk suşi mi yemiş oldum :D Tadı güzel :)

2. GÜN

* Sabah ilk iş Musee Du Louvre'ye gittim. 9 da oradaydım keşke daha erken gelseydim. 15 euro giriş ücretini ödedikten sonra başladım bu müzeyi gezmeye. Girişteki bilgilendirme broşürünü alın ve ona göre gezmeye başlayın. Eğer çok zamanınız yoksa içinden en çok görmek istediğiniz yerleri seçin. Ancak vaktiniz varsa tüm müzeyi gezin. Asla pişman olmazsınız. 9 da girdiğim müzeden 12 gibi çıktım ancak sadece 3-4 bölümü gezebildim.

* Müzenin bahçesi bir harika oradan hemen karşıya geçip Jardin des tuileries 'e geçip burada biraz dinlendim. Burasıda görülmeye değer bir park. Parkın sonunda büyük bir dönme dolap var ona bindim ancak maç yüzünden vagonlara reklam koymuşlar bu yüzden etrafı tam anlamıyla izleyemedim anca yinede Paris'i kuş bakışı görmek güzeldi :) ( 12 euro)

* Buradan hızlıca metroya atlayıp Notre Dame 'a geçtim. Güzeldi gidilebilir. Etrafında birçok hediyelik eşya satan yer bulabilirsiniz.

* Merkeze biraz uzak olan Sacre Coeur Bazilikası da sonraki durağım oldu. Buraya bayıldım mutlaka gelmelisiniz. Notre Dame dan 4 nolu metro ile gelip Chateau Rouge durağında inip baya yokuşlar merdivenler çıkarak buraya ulaştım. Manzarası ortamı harikaydı. Gittiğimde bir adam gitar çalıp şarkı söylüyordu baya insan vardı etrafında ve çok eğlenceliydi. Umarım hep orada söylüyordur ve sizde denk gelirsiniz.Sonrasında aslında orada feniküler olduğunu öğrendim ve onu kullanarak ön taraftan aşağıya indim. Benim gelirken  bindiğim durak arka tarafta bırakıyordu.  Fenikülerden indiğimde hediyelik eşya cennetine düştüm sandım :) Hediyelik eşya alışverişinizi buradan yapın. Birçok dükkan var ve bazıları pazarlıkta yapıyor :) Burada ek olarak Nutella+Muzlu krep denedim çok lezzetliydi :)

* Sonraki durağım Champs Elysees oldu. Fenikülerden indikten sonra caddenin aşağısındaki Anwers metrosuna binip bu meşhur caddeye geldim. Ancak alışveriş yapmak gibi bir niyetim olmadığı için sadece bir metro durağı kadar yürüyüp hızlıca son kez Eyfel'e gittim :)

* Geldiğim gün yanına gidememiştim. Paristen ayrılmadan önce yanına da gitmek istedim ancak tam bir hayal kırıklığı oldu. Eyfel çok güzel tamam ama etrafı çok karışık. Olsun son kez etrafında turlayıp otobüsüme geri döndüm :)

Notlar

1. Otobüs , özellikle eurolines, kullanmayın. Tren ve Uçak en iyisi.
2. Plan yaparsanız daha da güzel olur zannımca. Ama plansız da güzeldi.
3. Eğer cesaretiniz varsa tek çıkın. Çünkü bir şehri keşfetmenin tadı ancak öyle çıkıyor. ( Kadınsanız güvenlik tedbirleri alın :) )
4. Paris merkezde otel ve hosteller 100-200 eurodan başlıyor. Gare de lyon da bir sürü ucuz yer var.
5. Mutlaka krep ve makaron yiyin.
6. Fransızlardan çekinmeyin çok yardımseverler.
7. Metroyu sorarken metğu olarak telaffuz ederseniz işiniz kolaylaşır :)
8.  Son olarak Paris sokaklarını plansızca gezin :)

Okuduğunuz için teşekkürler . Sorularınızı yorum olarak atabilirsiniz.
Fotoğraflarıma buradan ulaşabilirsiniz :) ---> https://www.instagram.com/aysenurbagli/