10 Temmuz 2016 Pazar

Antwerp

   Bugün de Belçika'nın beğendiğim şehirlerinden biri olan Antwerp 'ten bahsedeceğim.
    Brüksel Gare du Nord 'tan gidiş dönüş 8 euroya biletlerimizi aldık. 1 saat içinde oraya varmıştık. Tren bizi Berchem Station da bıraktı oradan merkeze yürüdük.
     Bisiklet kiralamak amacıyla Central Stationa geldik. Ancak en az 3 saat kiralanabiliyor (6euro) yada tüm gün de kiralayabilirsin (12euro) ama biz gittiğimiz de neredeyse 3e geliyordu ve akşam olduğunda yani saat 18.00 da iş yerini kapattıkları için değmeyeceğini düşündük ve kiralamadık. Daha erken gelsek kiralayabilirdik.
      Burada arkadaşımla yolları ayırdık o resim çizmek iistiyordu bense şehri adım adım gezmek. Akşam 20.45 treninde buluşmak üzere sözleştik ve ayrıldık. 
      Central Station un karşısından devam eden büyük cadde boyunca yürüdüm. Alışveriş yapmak için birçok mağaza var İstanbul, İstiklal Caddesi benzeri bir cadde. Burada yürürken çok ünlü bir dondurmacıya rastladım.  Uzun kuyrukları görünce dondurması güzeldir diye düşündüm ama bildiğiniz buzdu.  ( Avustrian Hand make ıce cream) Bu yüzden tavsiye etmiyorum :D
        Caddenin sonunda  büyüklüğüyle dikkat çeken Onze-Lieve-Wrouwe Kathedrali'ne  ulaşmış oldum gerçekten çok ama çok beğendim. Etrafında birçok kılık değiştirmiş ve turistlerle resim çekilen kişiler vardı buda oraya ayrı bir hava katmıştı.
          Oradan büyük bir gemici heykelinin olduğu bir meydana girdim burasıda tıklım tıklım doluydu.
          Hızlıca gemilerin olduğu yere doğru yürümeye devam ettim. İşte benim için  Antwerp 'i kendisi yapan yer burasıydı.  Kıyıda bir çok gemi vardı insanlar burada gemi ve mürettabatla fotoğraf çektirebiliyordu. Gemilerin bazılarında eğlenceli müzikler çalıyordu.  Buranın az ilerisinde bir çok çadır vardı. Yiyecek, içecek ve çeşitli aksesuarlar alabileceğiniz stantlar kurmuşlar :) Burası en eğlendiğim kısım oldu.
          Antwerp küçük bir şehir bir gün değil bir kaç saatte gezip bitirirsiniz.  Eğer gemileri seviyorsanız bayılırsınız. Gezinizde Belçika'ya uzun zaman ayırdıysanız uğrayabileceğiniz şehirler arasına ekleyebilirsiniz.
         Teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder